SolidWorks

آموزش و آشنایی با توانمندیهای نرم افزار SolidWorks

SolidWorks

آموزش و آشنایی با توانمندیهای نرم افزار SolidWorks

SolidWorks

در این وبلاگ، آموزش هایی در خصوص نرم افزار و قابلیت های آن در حوزه مدلسازی؛ تحلیل و شبیه سازی سازه ای ، دینامیکی و سیالاتی ارائه می گردد.

این دستور برای شکل دهی خروجی هوا در قطعات ورقکاری و پلاستیکی استفاده می شود. با استفاده از این دستور می توان به راحتی دریچه هوای قطعات را طراحی نمود. مشابه دریچه هایی که روی کیس کامپیوتر وجود دارد. برای طراحی یک دریچه هوا ، ابتدا  Sketch مربوط به طرح را ایجاد کنید. این Sketch باید شامل محدوده دریچه و خطوط با منحنی های تقویتی باشد. برای درک بهتر این مطلب ، Sketch مشابه تصویر زیر را ایجاد کنید:

 سپس دستور Vent را اجرا کنید. در مستطیل اول Boundary محدوده بیرونی دریچه باید انتخاب شود. با این انتخاب بصورت خودکار صفحه ای که Sketch در آن قرار دارد به عنوان صفحه مرجع انتخاب و داخل محدوده دریچه خالی می شود.(در صورتی که گزینه Show Preview فعال باشد). گزینه Radius for Fillets برای تعیین شعاع خم تمام گوشه های حاصل از عملیات است که در نهایت با تعریف آن ، تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

در مرحله بعد باید صفحات تقویتی Ribs تعیین شوند. خطوطی را که بعنوان قطر دایره در Sketch کشیدید برای این قسمت انتخاب کنید. ضخامت این صفحات تقویتی نیز قابل تعیین است. سپس در قسمت Spars باید مقاطع شعاعی مشخص شوند. این مقاطع شعاعی نیز نقش تقویتی ایفا می کنند. در مرحله آخر و در مستطیل Fill in Boundary مقطعی را انتخاب کنید که می خواهید داخل آن بصورت کامل پر شود. این Sketch هم باید مانند قسمت Spars شعاعی یا در جهتی خلاف جهت تقویتی باشد. در نهایت با تعیین مقدار مثبتی برای Fillets تغییرات در مدل را مشاهده می نمایید.